ניוזלטר מס' 3

בניוזלטר מספר 3 בחרנו להתמקד במושג שונוּת בגיל הרך מהיבטים מגוונים. שונוּת בחינוך לגיל הרך מתייחסת לתחומים רבים כמו מִגדר, גיל, שפת אם, אתניות, תרבות, אוריינטציה מינית, דת, מבנה משפחתי כמו גם השכלת ההורים, מעמד כלכלי, תכונות אישיות, מוגבלות התפתחותית או ליקוי למידה.
להמשך לחץ כאן
חדשות מהחטיבה לגיל הצעיר

יום הזיכרון ליצחק רבין 
כמחנכים לילדים וילדות צעירים מעסיקה אותנו תמיד הדילמה איך להביא ולהציג בפניהם ימי זיכרון בכלל ובעת הנוכחית את יום הזיכרון לרצח יצחק רבין, אירוע שהתרחש טרם לידתם? איך מעלים את הזיכרון באופן שיהיה משמעותי אך יחד עם זאת לא מפחיד ומעורר חרדות. 
להמשך לחץ כאן
מחשבות של ילדים על ילדים המשתמשים בכיסא גלגלים
ניקול בן נון, מדריכה פדגוגית

בשנים האחרונות תופעת שילוב ילדים וילדות בעלי צרכים מיוחדים בגנים של החינוך הרגיל התרחבה מאד, ותחום זה הוא נושא למחקרים רבים המתמקדים בשילוב, בהשפעותיו והשלכותיו על הילדים השותפים לתהליך זה.
להמשך לחץ כאן

מילון לגיל הרך


מילון הגיל הרך נועד להגדיר מושגים שונים מתחום הגיל הרך. מגוון המושגים יוצר שפה מקצועית משותפת ומוגדרת, המעצבת תרבות מקצועית של קהילת הגיל הרך. הפעם מציג המדור מושגים מתחום השונות בחינוך לגיל הרך.

להמשך לחץ כאן

שונים, אך דומים: שוני ושונות בספרות הילדים לגיל הרך
רננה גרין-שוקרון – ראש המרכז לספרות ילדים במכללת דוד ילין

"קריאתו של הילד הקטן זורעת בקרבו זרעים להבנת הספרות והעולם הנמצא בספרים ומחוץ לספרים. הקריאה בספר מרחיבה את עולמו ולעיתים מאירה – בבלי דעת – את חייו שלו והיא מאשרת את קיום עולמו שלו"

(גולדברג, 1987, 64).
להמשך לחץ כאן

מדברי סטודנטיות וסטודנט


להיות סטודנטית ערבייה בכיתה של
סטודנטיות יהודיות

אמל חסן, סטודנטית שנה ג'       להמשך לחץ 
כאן

להיות סטודנט גבר בקהילת נשים
אמנון מדר, סטודנט שנה ב'       להמשך לחץ כאן

העבודה בשכונת מצוקה והחשיפה לתרבות הטרוגנית בגן הילדים
רננה שטרן, סטודנטית שנה ג'        להמשך לחץ כאן

 חינוך לקבלת השונה:
זהות מינית בגיל הרך
 ד"ר תמר אשר, מדריכה פדגוגית ומרצה

לפני זמן לא-רב, עשיתי את דרכי הקבועה – ובדרך כלל המהירה – בין בניין ד' לבניין א' שבמכללת דוד ילין, כששמעתי סטודנט שישב על ספסל האבן לצד הבניין קורא לעבר סטודנט אחר שעבר לידנו: "אז מה אתה חושב לך, יא הומו?!". הסטודנט צחקק עם חבריו שישבו לידו, ואילו הסטודנט שכלפיו נשלחה השאלה, המשיך ללכת מבלי לתת תשובה.
להמשך לחץ כאן


amiraben@dyellin.ac.il ,02-6558140/1 , המעגל 7, בית הכרם, ירושלים

 


 


דיוור אלקטרוני באמצעות inwise - שיווק בענן לעסק שלך