ראשית, מזל טוב. אחד הדברים שהכי משמחים אותנו כצעירים הוא הוצאת רישיון נהיגה. מדובר בחוויה משחררת, שעוזרת לילדים שלנו לקבל מרחב נוסף של עצמאות, ומהווה אבן דרך משמעותית כנקודת ציון לחיים הבוגרים. אולם, לצד השמחה, יש דברים חשובים שצריך להסדיר. אחד מהם הוא הסדרת הביטוח לנהג חדש.
ביטוח רכב הוא אחד הדברים החשובים ביותר שאנו יכולים לעשות. כיום, ההתניידות של רוב הישראלים נעשית באמצעות רכבים פרטיים. למרות העצמאות והגדלת יכולת התנועה, המשמעות הנגזרת והישירה של הגדלת הנסיעה בכביש היא יותר תאונות דרכים למרבה הצער. לכן, על מנת להתכונן לכל תרחיש אפשרי, חשוב להיערך בהתאם ולהסדיר ביטוח רכב. מלבד ביטוח חובה, גם ביטוח צד ג' וכן ביטוח מקיף לרכב הם ביטוחים חשובים שחשוב להצטייד בהם, באשר הם מגינים עלינו כאשר יש צורך חס וחלילה. אם ישנה חשיבות כאשר מדובר בנהג ותיק, הרי שכאשר מדובר בנהג חדש החשיבות עשויה לגדול אפילו יותר.
זאת משום שמדובר בנהג לא מנוסה, יהיה טוב ככל שיהיה. תנאי הדרך לא תמיד נהירים לו, לפעמים יש חששות והיסוסים, ולעיתים יש הסחות הדעת והביטחון פחות. כל אלה עשויים להיות גורמים שמעלים את הסבירות לתאונות דרכים. על כן, כדאי לברר בצורה טובה מהן האפשרויות העומדות בפני ביטוח רכב לנהג חדש.
מה ההבדל בין נהג חדש לנהג צעיר?
כמו הרבה עניינים בירוקרטיים, יש מושגים שלא תמיד פשוט להבין אותם, ובמיוחד את ההבדלים ביניהם. כך למשל ההבדל בין נהג צעיר לנהג חדש. נהג חדש הוא נהג שנמצא בתקופה של עד שנתיים ממועד קבלת רשיון הנהיגה. נהג צעיר הוא נהג שטרם מלאו לו 24. על נהג חדש שהוא גם נהג צעיר יש חובת ליווי של חצי שנה והוא מוגבל במספר הנוסעים. לכן, אם אתם בני 25 והוצאתם רישיון נהיגה, תוגדרו נהג חדש עד גיל 27, מבלי שתוגדרו נהג צעיר.
מה האפשרויות לביטוח נהג חדש?
כפי שהסברנו מקודם, כאשר מדובר בנהג חדש, הסבירות לבצע תאונה עולה. בתוך כך, זה לא משנה אם הילדים שלכם הם נהגים ממש טובים. העצה שלנו היא שתמיד מוטב לבטח יותר ממה שבאמת צריך. ככה נוכל לישון בשקט בלילה. לכן, מלבד ביטוח חובה, יש ערך לרכוש ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. כך תהיו בוודאות מכוסים במידה שהילדים שלכם יפגעו ברכוש שלכם או ברכוש של אדם אחר.
בישראל הרבה מהנהגים החדשים הם חיילים. לא מעט מהם מגיעים לבית אחת לשבוע שבועיים, לתקופה מוגבלת מאוד של יום עד יומיים. לכן, לא בטוח שינצלו את השימוש ברכב עד הסוף. גם אם ייסעו, לא בטוח כמה ארוכה תהיה הנסיעה. אם מחשבים בממוצע, הילדים החיילים שלכם נמצאים בבית בערך בין 3 ימים עד 12 ימים בחודש. נתון זה גורם לכך שהביטוחים לנהגים חדשים לא בהכרח יהיו משתלמים, משום שהשיטה המסורתית היא תשלום חודשי.
בדיוק בגלל בעיה זו נוצרה שיטה של תשלום ביטוח לפי קילומטראז'. לפי שיטה זו, משלמים רק על מה שנוסעים. כך אתם יכולים להיות בטוחים גם שהילדים שלכם מכוסים וגם שאתם לא משלמים יותר ממה שנדרש. מעבר לכך, השימוש בכך הוא נוח ומבוסס על אפליקציה.