פיח הוא חומר חום או שחור שנוצר בחלקו הפנימי של המנוע כתוצאה מבעירה לא מלאה. הסיבה לכך היא שטבעות הבוכנה של המנוע אינן אוטמות את כל טיפות הדלק מפני בריחה, מה שגורם לכך שדלק לא נשרף נכנס לצילינדרים. הפיח מצטבר על דפנות הגליל והופך לבוצה.
מדוע נוצר פיח במנועי רכב?
הצטברות פיח תגרום למנוע שלך לפעול בצורה לא יעילה, מה שעלול להוביל לצריכת דלק מוגברת ולפליטות גבוהות יותר. לכן חשוב לנקות את מנוע המכונית שלך בעזרת טיפול קרבון קלינינג מחיר הוגן מעת לעת על ידי הסרת כל הצטברות של פיח.
חשוב שתבינו איך מנוע עובד לפני שאתם נוקטים בפעולה על מנת לוודא שאתם עושים זאת נכון, אחרת אתם עלולים לגרום נזק למנוע של הרכב שלכם בתהליך!
פיח הוא סוג של משקע שחור או אפור מנומר של חומר פחמני שיכול להיווצר על משטחים. היא תוצאה של בעירה לא מלאה של פחמימנים, כמו אלה המצויים במזוט ופחם, או מחומרים אורגניים אחרים.
לפיח יכול להיות השפעות שליליות על בריאות האדם והסביבה כאשר הוא מוצא את דרכו למבנים ובתים. פיח עלול גם להזיק לריאות שלנו אם נשאף בכמויות גדולות לאורך זמן. פיח גורם לבעיות נשימה מכיוון שהוא מכיל חלקיקים שעלולים לגרות את דרכי הנשימה והריאות בנשימה פנימה לאורך תקופה ארוכה.
מה זה פיח? ומהן הסיבות להצטברות פיח במנוע שלך?
פיח הוא תוצר לוואי של בעירה לא מלאה. אז, זה תוצאה של שריפה לא מלאה של דלק במנוע בעירה פנימית. זה יכול להיווצר גם על ידי שריפה לא מלאה של ביומסה.
הצטברות פיח במנוע שלך יכולה להיגרם מכמה גורמים כמו דלק באיכות נמוכה, תערובת דלק אוויר שגויה ותחזוקה לא נכונה.
כמה סיבות להצטברות פיח הן:
1) דלק באיכות נמוכה: איכות הדלק יכולה להשפיע על כמות הפיח המצטברת על המנוע שלך. דלק עם תכולת גופרית גבוהה יפיק יותר פיח מדלקים בעלי תכולת גופרית נמוכה. הסיבה לכך היא שגופרית יוצרת תגובה כימית עם חמצן שמייצר חום ומשחרר יותר פחמימנים (HC). HCs הם גזים נדיפים מאוד אשר נוטים ליצור זפת כאשר הם באים במגע עם חמצן באטמוספרה ומובילים להצטברות רבה יותר במנוע שלך.
2) תערובת אוויר-דלק שגויה: אם יש יותר מדי אוויר או מעט מדי אוויר אז
מה זה פיח? ומהן הסיבות להצטברות פיח במנוע שלך?
פיח, עשן פליטת מנוע, שאריות פליטה הם כולם מונחים שונים לאותו דבר. פיח הוא סוג של שאריות פליטה שנוצרות מבעירה לא מלאה של דלק. זה מורכב בעיקר מפחמן ופחמימנים. הצטברות פיח במנוע שלך נגרמת מבעירה לא מלאה ויכולה להיגרם ממגוון גורמים כגון אספקת אוויר לא מספקת במהלך התנעה קרה או במצב סרק, או משימוש בדלק עופרת.
טיפ לתחזוקת רכב עשה זאת בעצמך לעונת החורף
תהליך זה אינו קשה וניתן לעשות זאת בעצמך. כדי למנוע כל נזק לרכב שלך, עדיף שאיש מקצוע יעשה את התהליך הזה עבורך.
אתה תצטרך:
– דלי מים קרים
– צינור עם חיבור פיית לחץ
– סמרטוט או מגבת ישנה
אז, נסעת בקור ובשלג כל היום ועכשיו המכונית שלך מכוסה פיח. אתה רוצה להוציא את זה אבל אתה לא יודע איך. אל תפחד, יש לנו פתרון עשה זאת בעצמך בשבילך.
הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקבל קצת חומץ לבן ודלי מים. שים את הדלי על הקרקע ושפך את החומץ הלבן על המנוע שלך עם צינור או מרסס. הניחו לו לשבת 5-10 דקות לפני השטיפה במים מהצינור או המרסס. החומציות של החומץ תפרק את כל המשקעים על המנוע שלך, כולל פיח מגזי פליטה, לכלוך כביש משלג או מלח ומזהמים אחרים שיכולים להצטבר על המכונית שלך בתנאי נהיגה בחורף.