הקדמה: מדוע סרטוני תלת מימד חשובים כל כך בעידן המודרני
הפקת וידאו תלת מימדית היא תחום חדש יחסית שחווה עלייה בפופולריות. הסיבה לכך היא שסרטוני 3D משמשים יותר ויותר כאמצעי פרסום.
השימוש בסרטוני 3D הפך לפופולרי מכיוון שהם גורמים לצופים להרגיש שהם חווים את האירוע בעצמם, ולא רק צופים בו על המסכים שלהם.
ניתן להשתמש בהפקת וידאו בתלת מימד לכל סוג של אירוע – מאירועי ספורט, הדגמות מוצרים ועד הופעות חיות. עם זאת, חשוב לציין שסרטוני 3D דורשים יותר כוח עיבוד מסרטוני 2D רגילים ועשויים להימשך זמן רב יותר לעיבוד.
סרטוני תלת מימד הם דרך חדשה לספר סיפורים. הם גורמים לצופה להרגיש שהוא חלק מהפעולה.
הפקת וידאו תלת מימדית היא תהליך מורכב הדורש ציוד ותוכנה ספציפיים. עם זאת, זה שווה את זה כי סרטוני תלת מימד יכולים לשמש בדרכים רבות ושונות ויש להם המון יתרונות הן לעסקים והן לצרכנים.
הפקת וידאו בתלת מימד קיימת מאז סוף שנות ה-90, אך רק לאחרונה היא הפכה פופולרית בקרב צרכנים. הסיבה לכך היא שליותר אנשים יש כעת גישה לטלוויזיות תלת-ממד, YouTube תומך בסרטוני תלת-ממד, חלק מהמשחקים משתמשים בגרפיקה תלת-ממדית, ויותר סמארטפונים מגיעים עם מצלמות תלת-ממד.
הקדמה: מהו VR?
מציאות מדומה (VR) היא טכנולוגיה המאפשרת לנו לחוות סביבה מדומה. ניתן לעשות זאת באמצעות שימוש באוזניות מציאות מדומה, או באמצעות הקרנת תמונה על מסך, אשר נצפית לאחר מכן באמצעות אוזניות או באמצעות משקפיים מיוחדים.
זה יכול לשמש למטרות שונות, כגון חינוך ובידור.
למידע מורחב על הפקת סרטון תלת מימד מומלץ להעיף מבט ב- dnamedia.co.il
ישנם סוגים רבים ושונים של חוויות VR שאנו יכולים לחוות בחיינו.
מאמר זה יתמקד בהפקת וידאו בתלת מימד ב-VR.
מציאות מדומה (VR) היא סביבה שנוצרת על ידי מחשב שניתן לחקור וליצור איתה אינטראקציה. האדם המשתמש באוזניות ה-VR מסוגל ליצור אינטראקציה עם חפצים ולחקור את הסביבה כאילו הם באמת שם.
הפקת וידאו בתלת מימד הוא מונח המשמש לתיאור תהליך של יצירת סרטונים שבו הצופה יכול לראות תמונות תלת מימדיות ללא צורך במשקפי תלת מימד.
כיצד לבחור את המסך המתאים לפרויקט שלך
הפקת וידאו בתלת מימד היא דרך חדשה עבור מותגים לתקשר עם הקהל שלהם. הוא משלב את העוצמה של סביבת תלת מימד עם סאונד ווידאו סוחפים. ניתן לעשות זאת בשתי דרכים: או באמצעות טלוויזיית תלת מימד או אוזניות VR.
האפשרות הראשונה נגישה יותר, אבל יש לה כמה מגבלות. לדוגמה, לא תוכל להסתובב בסביבת התלת מימד ותצטרך להשתמש בשלט רחוק כדי לנווט בסרטון. האפשרות השנייה יקרה יותר מכיוון שצריך לקנות גם אוזניות VR וגם מחשב חזק, אבל היא מציעה חוויה סוחפת שלא ניתן לשכפל על כל סוג מסך אחר.
סוגי מסך לטלויזיה תלת מימדית
ישנם שני סוגים של מסכים שניתן להשתמש בהם עבור טלוויזיית תלת מימד, פסיבי ואקטיבי. המסך הפסיבי דומה מאוד למסך הדו-ממדי המסורתי. במסך הפעיל, לעומת זאת, יש תריס מובנה המתחלף בין תמונות שמאל וימין ובכך יוצר אשליה של עומק.
תוכנת המרת דו-ממד לתלת-ממד
תוכנת ההמרה 2D לת 3D ממירה וידאו רגיל לקובץ וידאו זה לצד זה התואם לרוב טלוויזיות 3D. זה לא דורש שום חומרה מיוחדת או עבודה נוספת מהמשתמש וזה בדרך כלל רק תהליך בלחיצה אחת.
מחפשים ליצור סרטון תלת מימד או הפקת סרטון אנימציה? אנחנו ממליצים רק על – DNA Media
VR והעתיד של סיפורי סיפורים
הפקת וידאו בתלת מימד היא תחום חדש ומתהווה בעולם הסיפור. זה העתיד של בידור, שיווק וחינוך. עם הפקות וידאו בתלת מימד, אנו מסוגלים לספר סיפורים בצורה סוחפת יותר מאי פעם.
הפקת וידאו בתלת מימד: VR ועתיד סיפורי
מציאות מדומה היא טכנולוגיה חדשה שנמצאת בשימוש בסיפור סיפורים. זה עדיין בשלבים הראשונים שלו, אבל יש לו פוטנציאל לשנות את האופן שבו אנחנו צורכים מדיה.
אחד ממכשירי ה-VR הפופולריים ביותר בשוק כיום הוא Google Cardboard, שניתן לקנות בפחות מ-$10 באמזון. ניתן להשתמש במכשיר עם סמארטפון ליצירת חווית מציאות מדומה.
יש גם צורות אחרות של מכשירי VR שהם יקרים יותר, אבל הם מספקים חוויה סוחפת עוד יותר.
מכשיר אחד כזה הוא Oculus Rift, שמחירו כ-350 דולר ודורש מחשב שעומד במפרטים מסוימים כדי לפעול בצורה חלקה.
אפשרות זולה יותר עבור אנשים שמחפשים משהו זול יותר מ-Oculus Rift היא Samsung GearVR, שעולה כ-100$ וצריך טלפון סמסונג גלקסי כדי לעבוד כמו שצריך.
ישנן דרכים רבות ושונות שבהן ניתן ליישם הפקת וידאו בתלת מימד בסיפור סיפורים עם טכנולוגיות VR