כל אחד או כל עסק שיש לו אתר רוצה להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. היום כל מי שמתעסק באתרים או קידום אתרים יודע שכמעט אף אחד לא נכנס לאתרים שאינם נמצאים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש וגם כשהאתר מגיע לעמוד הראשון לא תמיד זה מבטיח שיכנסו אליו.
הסטטיסטיקות מצביעות על כך שכמעט כל הגולשים אינם ממשיכים לחפש מעבר לעמוד הראשון. ככל שהאתר נמצא בתוצאה גבוהה יותר כך הסיכוי שיכנסו לאתר עולה בצורה משמעותית. כל מי שמחזיק באתר אינטרנט חייב להכיר את הנתונים הללו ולהבין מהו קידום אתרים אורגני בגוגל כדי להחליט כיצד לקדם לעצמו את האתר.
מהו קידום אורגני ומהו קידום ממומן
קידום אתרים מחולק לשתיים: קיודם אתרים אורגני וקידום ממומן. קידום אורגני בגוגל הוא קידום אשר גורם לאתר לעלות בתוצאות החיפוש והוא אינו קשור לתשלום שגוגל מקבל מהאתר. קידום זה נחשב לאיטי יותר (בדרך כלל) אך תוצאותיו יסודיות ויכולות להשאיר את האתר במקום רלוונטי זמן רב. לעומת קידום זה, קידום ממומן הוא קידום תמורת תשלום. גוגל מציעה לאתרים לפרסם את עצמם במודעות פרסומת וכך לגרום לאנשים להגיע אליהם. בקידום מסוג זה ככל שמשלמים יותר כך האתר מתקדם יותר וכשלא משלמים האתר לא מקודם. ההבדל המהותי בין שני סוגי הקידום הוא התשלום לגוגל כשקידום אורגני מקדם את האתר עצמו ולא רק מודעה.
דרכים לקידום אורגני
· תוכן – קידום אתרים בצורה אורגנית מתבצע בין היתר באמצעות פרסום כתבות תוכן. התוכן צריך להיות מעניין עבור הגולשים ורלוונטי עבור החיפושים בגוגל. התוכן הוא חלק חשוב מאד לצורך קידום אתרים אורגני בגוגל ואם לא משקיעים בו לאתר קשה מאד להשיג את התוצאות הרצויות לאורך זמן.
· אופטימיזציה – האתר צריך להיות מוגש גם לגוגל וגם לגולשים בצורה הטובה ביותר וכדי להשיג זאת עליכם לבצע אופטימיזציה. ההתאמה חייבת להתבצע בצורה מקצועית ולהביא בחשבון את אופיים של הגולשים, את מנוע החיפוש ואת המסר שהאתר או העסק רוצים לשדר.
· התאמה למילות חיפוש – כדי שגולשים יוכלו למצוא את האתר יש לבדוק מה הם מחפשים בתחום ולהתאים אותו למילות המפתח. ההתאמה יכולה להתבצע בתהליך האופטימיזציה או בתוכן ויש לתכנן בקפידה את התהליך.
· פרסום כתבות באתרים גדולים – האתר שבו אתם מעוניינים לפרסם את הכתבה משתמש כשטח פרסום לכל דבר ולכן אם אתם משקיעים בכתבה איכותית ממומנת, הדבר מחזק את האמינות של העסק שלכם בעיני הגולשים. פרסום כתבות באתרים נחשב כאחת מהדרכים הטובות ביותר ליצור חשיפה לעסק שלכם. תוכן איכותי עם דגש על כתיבה ברמה גבוהה מושך אנשים לקרוא ומעודד אותם להישאר בעמוד.
פרסום באתרים גדולים – יתרונות
חשיפה – ברגע שאתם מפרסמים כתבה באתר גדול לטובת העסק שלכם, כתבה מקצועית, כתבת תחקיר או כל סוג כתבה, הפרסום מייצר חשיפה. מדובר בתוכן סופר איכותי המעניק לגולש ערך מוסף, גורם לגולש לרצות ולקרוא את הטקסט וכך בעצם משדרגים את החשיפה של העסק שלכם.
מוניטין, שם ואמינות – פרסום כתבה איכותית באתר מוביל מסייעת לחזק את המותג שלכם וליצור בצורה נקיה וטבעית אמון אצל הגולשים.
קידום אורגני – קיים קשר ישיר בין קידום אורגני והתהליך האורגני שהאתר שלנו עושה בגוגל לבין תכנים איכותיים. מכל כתבה איכותית שמפורסמת באתר כזה או אחר, אתם יכולים להוציא בין 1-3 קישורים שמובילים את הגולש ישירות לאתר שלכם. הקישורים האלה נתפסים בעיני גוגל כהמלצות וזה בעצם דוחף את האתר שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות.