איך מקבלים אישור לקנאביס רפואי ?

האם אתם חולים במחלה או סובלים מכאב כרוני חריף ומעוניינים להבין מי זכאי להוציא רישיון קנאביס רפואי? אמנם ישנם אנשים המשווים קנאביס רפואי לתרופה, אך אין מדובר (עדיין) בתרופה ולכן גם הדרך לקבלת קנאביס אינה דומה מהדרך המוכרת לקבלת סמים. לשם כך כתבנו מדריך זה אשר יראה לכם את המסלול הנכון עבורכם לקבל היתר רשמי לרכישת הצמח המיוחל בגרסתו הרפואית והחוקית. מדריך זה הוכן בשיתוף עם מגזין קנאביס.life מאגר מידע בתחום קנאביס מס' 1 בישראל.

תפרחת קנאביס

שלב 1: לימדו את המושגים הבסיסיים בתחום הקנאביס

צריכת קנאביס למטרות רפואיות קיימת מאז ומעולם, אך בעשור האחרון חלה קפיצת מדרגה רצינית ועולמית ברמת המודעות לסגולותיו של צמח פלא זה למגוון בעיות בריאות ונפשיות. במובן זה, מדינתנו הקטנה נחשבת לשחקן חשוב ע"ג המפה העולמית לחלוצה בתחום, כאשר מספר חברות ישראליות נחשבות למובילות בעולם בשל הניסיון והידע הרב שנצבר לאורך שנים של עסקים רציפים עם מאות אלפי מטופלים.

אך מכיוון שקנאביס אינו נחשב לתרופה, אלא לסם (לפי פקודת הסמים המסוכנים), גם דרך השימוש בו שונה מזו של תרופה מן המניין. בעוד שבשביל תרופה מן המניין עלינו להתייעץ עם רופא לצורך קבלת מרשם, במקרה זה יש לפנות לרופא מורשה לקבלת רישיון – אישור קנאביס רפואי. בשלב מספר 3 במדריך זה נסביר כיצד ולמה, אך ראשית כדאי לדבר רשימת המקרים הבריאותיים המוכרים על ידי מדינת ישראל ככאלו המזכים את החולה ברישיון לצריכה ורכישת קנאביס למטרה רפואית.

שלב 2: האם אני זכאי לרישיון קנאביס רפואי?

הוא פותח בשתי תנאים חשובים. ראשית, לא כל מחלה או בעיה רפואית יזכו אותך באישור קנאביס רפואי. שנית, גם אם אתה סובל מבעיה רפואית אחת (או יותר), זה עדיין לא אומר שאתה זכאי אוטומטית לרישיון.

שואלים כיצד ניתן לקבל רישיון לקנאביס רפואי? משרד הבריאות אימץ גישה לפיה שימוש בקנאביס יכול להתבצע במידה והשימוש בתרופות רגילות לא הוכיח את עצמו.

לרוב מדובר במצבים רפואיים קשי למדי כגון: מחלת קרוהן, סרטן, קוליטיס, כאב בלתי פוסק, טרשת נפוצה, איידס (HIV), מחלת פרקינסון, אפילפסיה, תסמונת טורט, מחלה סופנית, פוסט טראומה (PTSD).

האם מצאתם את עצמכם בבעיה רפואית אחת או יותר והאם אתם עומדים ברשימת המצבים הספציפיים הקיימים בה? כנראה שהגיעה העת לאתר את הרופא שיעזור לכם להשיג רישיון שימוש ורכישה של קנאביס.

שלב 3: מצא את הרופא המתאים

לאחרונה התקבלה תקנה חדשה שהקלה בהרבה על מציאת רופא מורשה וקביעה מי זכאי לקנאביס רפואי. רופאים (שירות ציבורי או פרטי) המורשים להשתמש ברישיון עושים זאת באתר כאשר כל השאר יכולים להגיש בקשה באמצעות טופס מקוון, המוודא האם המועמד עומד בתנאים או לא (טופס LICR).

הכנסת קבעה שכר טרחה שנתי אחיד עבור ביקור אצל רופא מורשה בשירות הציבורי בסך 278 שקלים, כאשר בקרב רופאים פרטיים העלות עולה למאות שקלים לביקור.

יצוין כי חולי סרטן יכולים ליהנות משירות הרישוי גם במחלקות האונקולוגיות בבתי החולים. לאחר קביעת תור, וודאו כי ברשותכם מסמכים רפואיים המפרטים את היסטוריית הטיפולים במצב הרפואי שעבורו בחרתם להנפיק רישיון קנאביס רפואי. עדיף לא לאבד מסמכים – זה לא יקטין את הסיכויים שלך לקבל רישיון. הרופא שלך צריך לבדוק את מצבך הרפואי ולראות גם שניסית לרפא את המחלה באמצעות תרופות קונבנציונליות, אך ללא הצלחה – רק כך ניתן יהיה לקבל את הרישיון הרצוי.

שלב 4: הנפקת רישיון קנאביס רפואי

לאחר שהרופא יסיים את הבדיקות, הוא כבר יורשה להוציא רישיון קנאביס רפואי. בעבר היה צריך לקבל אישור ממשרד הבריאות, אך כיום התהליך מתקצר ולרופא יש סמכות להוציא את הרישיון. לאחר הוצאת הרישיון תקבלו מהרופא הסבר איך בדיוק מוציאים קנאביס והיכן אפשר לעשות זאת כדי שלא תלכו לאיבוד או תטעו.

שלב 5: מצא את בית המרקחת לקניית קנאביס

האישור לקנאביס רפואי בידיים שלכם וכעת אתם עומדים בפני השלב האחרון: מציאת בית המרקחת המכיל את המוצר שקיבלתם. ישנם כיום עשרות בתי מרקחת בפריסה ארצית המורשים למכור קנאביס לטיפול רפואי, אולם חשוב לדעת שבבתי מרקחת שונים יש מוצרים שונים מחברות שונות. לכן ההמלצה שלנו היא לבדוק עם בית המרקחת אם יש להם את המוצר במלאי

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אסטרטגיות יעילות לקידום דף נחיתה

בעולם השיווק הדיגיטלי המשתנה ללא הרף, המשמעות של אופטימיזציה לדפי נחיתה חשובה ביותר. בתור המרכיבים המרכזיים של מסעות פרסום שיווקיים,