החלפת דוד שמש בעיר ירושלים

גד אור אנרגיות הם מומחים המאבחנים בעיות בדוד שמש ומים וממליצים על הפתרון הטוב ביותר: תיקון דוד השמש הקיים שלך (חסכון בכסף) או החלפת דוד השמש שלך בחדש.

התקנת מערכת אנרגיה סולארית בביתך עם דוד שמש תאפשר לך להשתמש באנרגיית השמש כדי לענות על כל צורכי המים החמים של ביתך. באמצעות מגע עם השמש, דודי שמש יכולים להפחית את צריכת הדלק לחימום מים בבתים ב-50-70%.

לדוגמה דודי שמש משתמשים בקרני השמש לחימום מים, ומפחיתים את הצורך בחשמל. החלפת דודי שמש זמינים לבתים באקלים חם, אך מכיוון שהאקלים שלנו עדיין קריר יחסית, ייתכן שהאזור שלנו זקוק לשיטה יעילה יותר לחימום מים. מחממי מים אחסון מסורתיים מספקים לעתים קרובות גיבוי ועשויים כבר להיות חלק מחבילת מערכת סולארית. במערכת אחסון יחידה משולבים תנורי גיבוי עם אחסון סולארי באחסון.

מערכת גיבוי להחלפת דוד שמש באזור ירושלים

מערכת גיבוי יכולה להיות גם חלק מקולט שמש כמו מיכל גג עם מערכת רדיאטור. מכיוון שמערכת אחסון הקולטים המובנית כבר אוגרת מים חמים וקוצרת חום שמש, ניתן להוסיף דוד מים ללא מיכל או לפי דרישה כגיבוי. בעיקרו של דבר, המכשיר משתמש באנרגיה סולארית וסולרית כדי לחמם מים לבית. היחידה שואבת מים מבריכה או משטח דרך מסנן לקולט שמש לחימום.

מים אלו מסתובבים דרך הקולט לחימום או מחוממים על ידי נוזל האנטיפריז המחומם בקולט המים הקרים עוברים תחילה דרך קולט השמש, המחמם את המים מראש. קולטי השמש של דוד פועלים רק עבור דוד המים ולא יספקו את החשמל שמספקת המערכת הפוטו-וולטאית. כאשר נעשה שימוש במערכת חימום מים סולארית יחד עם מערכת חימום מים מרכזית, חום השמש יתרכז במיכל החימום המוקדם ויסופק למיכל המחומם על ידי הסקה מחוזית, או שמחליף החום הסולארי יחליף את מחליף החום. גוף החימום התחתון והגוף העליון יישארו כדי לספק חום נוסף.

דודי השמש הטובים בישראל לשימוש ביתי ומסחרי במדינות נורדיות רבות, מערכות מים חמים וחימום חלל (מערכות סולאריות משולבות) משמשות לספק 15 עד 25 אחוז מהאנרגיה המשמשת לחימום בתים. בשנת 2005 הפכה ספרד למדינה הראשונה בעולם שדרשה התקנת מערכות ייצור חשמל פוטו-וולטאיות במבנים חדשים, ובשנת 2006 למדינה השנייה (אחרי ישראל) שדרשה התקנת מערכות חימום מים סולאריות.

למרות כמה תקנות מאז ישנן פרצות משמעותיות בחוק שעדיין נותנות לקבלנים גמישות מסוימת בבניית בתים משותפים לגובה של מעל תשע קומות. עם עלייתם של בנייני דירות רבי קומות, יותר ויותר בונים אינם מתקינים באופן חוקי דודי שמש בבניינים שלהם, אומרים גורמים בתעשייה.

להערכתם משקי בית מוציאים תוספת של 1,500-2,000 שקל בשנה רק על בסיס דודי מים חשמליים ולא על קולטי שמש. על מנת להפחית את הנטל הכספי ולשפר את איכות הסביבה, הגישו בדצמבר 2011 חבר הכנסת לשעבר וראש עיריית רעננה נזב בלסקי הנוכחי וח"כ דב חנין (חד"ש) הצעת חוק בנושא. עלות מערכות פסיביות עבור דודי שמש, בכל הנוגע לשמש, קיימות גרסאות אקטיביות או פסיביות, במחיר ממוצע בין 1,000 ל-3,000 שקלים. צפו לשלם בין 3,000 ל-4,000 שקלים כאשר מותקן בריכה סולרית או דוד בריכה לחימום ספא או בריכה. יוזמת אנרגיה טובה פועלת למתן תמריצים כספיים למשקי בית עניים בישראל להשתמש בדודי שמש במקום להסתמך על דודי מים מסורתיים השורפים דלקים מאובנים.

מתי כדאי להחליף את דוד השמש

חימום מים עם דודי שמש מהווה 25% מצריכת האנרגיה למגורים ברחבי העולם בעיקר משריפת דלקים מאובנים. דלקים מאובנים מניעים את החברה התעשייתית שלנו, ולשימוש זה באנרגיה יש השפעה משמעותית, כולל על שינויי האקלים העולמיים. לפני המהפכה התעשייתית, מקורות האנרגיה החשובים ביותר לבני אדם היו בעלי חיים, אנשים, עץ, רוח ומים. אחת הדרכים לצמצם את ההשפעה של השימוש שלנו באש היא להשתמש יותר במקורות אנרגיה מתחדשים.

טכנולוגיות תרמיות סולאריות כולל חימום מים סולארי, מספקות שיטה ישירה, יעילה תרמודינמית וחסכונית לחימום פחמן. בניגוד למערכות פוטו-וולטאיות סולאריות (PV), הממירות את אור השמש לחשמל, מערכות תרמיות סולאריות קוצרות אנרגיית שמש בצורה של חום. השילוב של חימום מים סולארי וחום גיבוי מארובת תנור עצים יכול לאפשר למערכת מים חמים לפעול כל השנה באקלים קר יותר ללא צורך בחום נוסף.

אינסטלציה ורכיבים קונבנציונליים אחרים לחימום מים חמים דורשים תחזוקה זהה למערכות קונבנציונליות תחזוקה שוטפת של מערכות פשוטות יכולה להתבצע כל 3-5 שנים, רצוי על ידי קבלן סולארי. לגבי מערכות פעילות, דון בדרישות השירות עם ספק המערכת ועיין במדריך למשתמש של המערכת. גורמים רבים כוללים משאבי שמש, אקלים, דרישות קוד בנייה מקומיות ושיקולי בטיחות; לכן, עדיף להתקין את המערכת שלך על ידי קבלן תרמו סולארי מוסמך.

השרברבים הראשיים שלנו יעבדו איתך ועם התקציב שלך כדי לבחור את הפתרון הטוב ביותר עבור המצב שלך במיוחד אם החלפת דוד שמש בירושלים הוא פתרון עבורך, כולל אפשרויות כמו שדרוגי מחממי מים תואמי Energy Star ומערכות סולאריות ומערכות ללא מיכל.

מערכת פסיבית תיגמר במהירות מים מחוממים לאחר מספר ימים מעוננים מכיוון שמאגר החום יכול להחזיק הרבה יותר חום והוא מצויד במקור גיבוי פנימי של חשמל או גז, נשללת האפשרות של כיבוי מים חמים לאחר מספר ימים מעוננים. נפח מיכל אגירת המים החמים חייב להיות גדול יותר במערכות חימום שמש כדי לפצות על מזג אוויר גרוע וגם בגלל שטמפרטורת הקצה האופטימלית לקולט שמש נמוכה יותר מאשר עבור דוד שמש רגיל.

עבור גרשון גרוסמן מהטכניון הטלת דודי שמש הייתה הגיונית אקולוגית, גם מחוץ לסדר היום הפוליטי של ישראל. בין אם בעיר העתיקה של ירושלים ובין אם בתל אביב המודרנית השוקקת, דודי השמש הללו, שהיו חיוניים לפיתוח דיור חדש במשך שנים, היו בכל מקום – זה היה בניין דירות נדיר שלא היה בהם.
למידע נוסף בנושא של החלפת דוד שמש בעיר ירושלים מומלץ לבקר ב-

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אסטרטגיות יעילות לקידום דף נחיתה

בעולם השיווק הדיגיטלי המשתנה ללא הרף, המשמעות של אופטימיזציה לדפי נחיתה חשובה ביותר. בתור המרכיבים המרכזיים של מסעות פרסום שיווקיים,