מהו שפכטל חוץ ומה התפקיד שלו

איך מיישמים שכבת שכפטל על גבי קירות חיצוניים? כל כמה זמן כדאי לבצע את העבודה?

המטרה של שפכטל חוץ היא להחליק קירות חיצוניים. את השפכטל אפשר ליישם בין היתר על קירות בטון, קירות בלוקים וסוגים שונים של קירות בבתים פרטיים, אך הוא חייב להיות חזק ועמיד בפני מים ורטיבות. כתוצאה מכך, השפכטל הוא חומר שמורכב מסוג של בטון ומשילוב של אגרנטים שונים – ויש משמעות גם לאופן שבו מורחים אותו במקומות גבוהים.

מגיעים עבורך לכל פינה בבניין

התמחות בעבודות גובה הופכת את עבודות בגבהים לגורם שאליו כדאי לפנות גם לטובת שפכטל חוץ. כמו כן, מומלץ לפנות אלינו לטובת מריחה יסודית של שפכטל חוץ גם בקומות הנמוכות וגם בחלק העליון של הקירות החיצוניים.

באיזה שלב מורחים שפכטל?

בתהליכי שיפוץ ובנייה, שפכטל חוץ מהווה שכבת גמר לשכבת הטיח ויכול לשמש כשכבת הכנה לצביעה של הקיר. בפועל, את השפכטל עצמו מניחים בכמה שלבים וזאת על מנת לשפר את העמידות שלו מפני רטיבות, לחות ונזילות של מים שמגיעות מהגג.

ניקוי, מריחה והחלקת שפכטל

השלב הראשון במריחת שכפטל הוא ניקוי יסודי של הקיר. אם הקיר לא מספיק נקי משאריות של לכלוך וטיח, השפכטל לא יידבק אליו ולא ישיג את מטרתו. בהמשך, מה שצריך לעשות הוא למרוח את השפכטל באופן יסודי ולהחליק אותו. השלב האחרון הוא המתנה של כמה שעות, הרטבה של השפכטל פעמיים ביום למשך עוד 3 ימים והמתנה לייבוש מלא לפני המשך עבודות הצביעה.

בחירת שפכטל לפי סוג הקיר

סוגים שונים של שפכטל יכולים לשמש למריחה על גבי קירות חיצוניים של מבנים ובתים פרטיים. אם רוצים להשיג תועלת מהשפכטל בטווח הקצר והארוך, צריך לבדוק היטב את המפרט המלא ואת התכונות שלו.

עבודות שפכטל בגובה

שפכטל חיצוני מיושם על כל המבנה כי חלקים חשופים עלולים לגרום נזקים בלתי הפיכים. אם למשל יש בחלק העליון של המבנה אזור שלא מכוסה באמצעות שפכטל, הרטיבות שתגיע מהגג תתקדם הלאה ותרד עד למטה. מנגד, כיסוי מקיף של הקירות ימנע עוגמת נפש ויגן על התשתית.

מגיעים עבורך הכי גבוה שאפשר

ניסיון, כלים והקפדה על כללי הבטיחות הופכים את עבודות בגבהים לגורם מוביל בעבודות שפכטל. אם חיפשת דרך טובה לחסוך בהוצאות על שפכטל חוץ אבל בלי להתפשר על תוצאות 

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אסטרטגיות יעילות לקידום דף נחיתה

בעולם השיווק הדיגיטלי המשתנה ללא הרף, המשמעות של אופטימיזציה לדפי נחיתה חשובה ביותר. בתור המרכיבים המרכזיים של מסעות פרסום שיווקיים,