תפילה לעילוי נשמה

רבים מאיתנו, חוו את התחושה הקשה של אובדן קרוב משפחה או חבר קרוב, בצורה כזו או אחרת במהלך חיינו. לאחר הפרידה מאותו אהוב, תמיד צפה ועולה השאלה, כציד נוכל לזכור אתו ולשאת את מורשתו בצורה שתייחד אותו בכבוד, תוך חיבור אישי ועמוק שלנו לדרך הזיכרון בה בחרנו להנציח את הנפטר.

הצורה המסורתית לעשות זאת, הייתה עד היום לקרוא פרקי תהילים לעילוי נשמתו של הנפטר, לרוב על פי אותיות השם של הנפטר. הבעיה היא, שרבים מאיתנו לא כל כך מבינים את הפסוקים אותם הם קוראים וממילא לעיתים חווית הזיכרון מתעמעמת. בדיוק לשם כך, נכתב הספר "ואלה שמות", ליצוק תוכן מעט אישי ואחר עבור תפילה לעילוי נשמה.

מהו הספר "ואלה שמות"

כותב הספר, סידר בצורה מסודרת, את אותיות האלף בית, המתאימות לתפילה לעילוי הנשמה, בדיוק כמו שהיו קוראים עד היום את פסוקי התהלים המתאימים.

ייחודיות הספר

אך בספר זה, שיבץ הכותב עוד מגוון מקורות מהכתובים, ממשוררים ידועים, מקטעי קריאה מרגשים, הוגים יהודיים יידועי שם עוד מגוון של טקסטים שגורמים לתפילה לעילוי הנשמה להיות אישית ומשמעותית יותר. חלק מקטעי הקריאה על פי האותיות המשולבים בספר, הם קטעים שכתבו נתן אלתרמן, א.חלפי, לאה גולדברג, רחל, נעמי שמר, דוד גרוסמן, חיים נחמן ביאליק, אבן עזרא, ר’ סעדיה גאון ועוד כותבים רבים אחרים.

יתרונו הגדול של הספר "ואלה שמות"

ב"ואלה שמות", יכול כל אחד ואחת למצוא את הטקסט האישי שלו, שיזכיר לו בצורה הטובה ביותר את האהוב לו הוא מתגעגע, ויגרום לתחושת הזיכרון וההנצחה לפעם בליבו של המתפלל בצורה החזקה והעוצמתית ביותר, גם אם הוא אינו מתפלל תפילות מסורתיות כבדרך קבע.

מחבר הספר, מצא אכן קהל רב שהשתוקק לצורה כה משמעותית של זיכרון וחווית תפילה, והספר מומלץ בחום לכל מי שמעוניין לחוות תפילה לעילוי הנשמה בצורה כזו.

לסיכום

תפילה לעילוי נשמה, מאז ומתמיד הייתה אחת מהתפילות המשמעותיות והמרגשות ביותר. הספר החדש "ואלה שמות" מביא אתו חוויית זיכרון ותפילה ייחודית, שמומלצת לכל אדם שמנציח אהוב.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אסטרטגיות יעילות לקידום דף נחיתה

בעולם השיווק הדיגיטלי המשתנה ללא הרף, המשמעות של אופטימיזציה לדפי נחיתה חשובה ביותר. בתור המרכיבים המרכזיים של מסעות פרסום שיווקיים,